Folders van 200+ winkels
Meer dan 50.000 aanbiedingen
Sla alles op in één account
Meer dan 50.000 aanbiedingen
Reclamefolder.nl
Zoeken
ZoekenSluiten
Zoeken
Annuleer

Ik heb wel aanbiedingen, maar geen ervaring met het opmaken van een folder, wat moet ik doen?

Je hebt een paar opties:

  • Je kent een designer die je vraagt een pdf te maken voor je.
  • Je zet je aanbiedingen in een Word-document en dit bestand sla je op als pdf.
  • Als je ervaring hebt met Adobe Indesign of Illustrator kun je zelf een pdf vormgeven.
  • Je kunt het ook vrij eenvoudig zelf doen via Canva: een gratis tool waarmee je een A4 flyer kan maken.
  • Een goede freelance designer die je kunt benaderen: Marijn van Splendid Grafisch Ontwerp 06-19934336. Hij heeft ervaring met het opmaken van folders.

Kom je er niet uit? Bel ons gerust even, dan bespreken we je opties met je. Ons nummer is 085-3030630 TOETS 2.

Waar moet ik mijn folder aanleveren?

Mail je pdf naar [email protected]. Vermeld er de looptijd bij - de geldigheid van de aanbiedingen - zodat we weten hoelang je folder live moet staan.

Wanneer moet ik de pdf aanleveren?

Graag 2 werkdagen voordat je je folder live wil hebben staan. Wil je op zondag live gaan met een folder (onze drukbezochtste dag), dan hebben wij de folder graag woensdagavond of donderdagochtend in onze mailbox. Aanleveren kan op ieder gewenst moment, we hebben maximaal twee werkdagen nodig om hem live te zetten.

Krijg ik een bevestiging van mijn aanlevering/plaatsing?

Je ontvangt altijd van ons een antwoord op je mail wanneer het materiaal is ontvangen en klaar staat om op de door jou opgegeven datum live te gaan.

Mijn aanbiedingen zijn pas in de loop van de week geldig, maar ik wil toch graag zondag al met mijn folder live gaan. Kunnen jullie dit erbij vermelden?

Ja, dit is zeker mogelijk! We merken zelfs dat gebruikers het fijn vinden om al op de hoogte te zijn van aanbiedingen die komen. Wij vermelden altijd de looptijd van de folder op ons platform. Ligt de startdatum in de toekomst, dan wordt dit er duidelijk bij vermeld op Reclamefolder.nl (en in app).

Wat is de beste dag om live te gaan met mijn folder?

Op zondag komen de meeste folders online. Het is goed om dan live te staan met je folder, omdat het verkeer op onze website en app dan het hoogste is.

Mag ik in de 3 gratis maanden elke week een nieuwe folder aanleveren?

Tuurlijk! De meeste adverteerders hebben wekelijks nieuwe aanbiedingen. Of elke twee weken. Wat ook kan is dat je één folder hebt met wekelijkse aanbiedingen, en daarnaast nog een folder met aanbiedingen die een maand lang geldig zijn. Afhankelijk van jouw aanbod kunnen we op zoek naar de beste vorm van zichtbaarheid op ons platform.

Aan welke eisen moet mijn folder voldoen?

- Graag aanleveren in pdf-formaat* (of een url, wij ondersteunen Publitas of Wepublisher).

- Als je wil dat we linken naar je eigen website, dan de deeplinks graag direct in de pdf verwerken. We voegen dit niet handmatig voor je toe. (zie onder voor meer uitleg)

- Zet in je folder en/of in de mail naar [email protected] hoe lang de aanbiedingen geldig zijn - dan zetten we de folder live voor die periode.

Tips & tricks opmaak folder/flyer

  • Je kunt een flyer maken: 1 pagina. Of een folder: meer dan één pagina.
  • A4-formaat. Mag best iets afwijken, kijk maar eens door de folders op ons platform, maar als je hem op A4 opmaakt dan kan iedereen je folder in goede kwaliteit bekijken. (in Canva is dit ook de standaardgrootte voor een Flyer)
  • Voorpagina: zet bovenaan de pagina duidelijk je logo/bedrijfsnaam, zodat voordat men je folder opent al kan zien van wie de folder is. Je moet je voorstellen dat veel gebruikers van onze app je folder op hun mobiel zullen bekijken en voordat ze hem schermvullend openen zien ze hem eerst in het klein in het overzicht tussen andere folders.
  • Zet op de voorpagina 1 tot 3 aanbieding(en), hiermee kun je de gebruiker triggeren om je folder te openen. Wanneer je meer aanbiedingen op de eerste pagina zet kan het zijn dat het te klein wordt om vanuit de thumbnail te kunnen lezen, waardoor het kán zijn dat men besluit je folder niet te openen.
  • Overige pagina’s: gemiddeld zo'n 6 aanbiedingen op een pagina (om het overzichtelijk te houden voor de lezer)
  • Folderomvang: hangt af van je aanbod. Gemiddeld zo'n 4 pagina's.
  • Maak het aantrekkelijk om te lezen, dit houdt in:
  • Goede kwaliteit beeld(en). Als je bijvoorbeeld foto's maakt van je aanbiedingen, zorg voor goed daglicht of een studiolamp.
  • Duidelijke leesbaarheid van productnamen + prijzen.
  • Niet te veel tekst. Is er veel tekst nodig? Verwijs dan naar je website. Heb je geen website? Probeer dan een opmaak
  • Look-and-feel passend bij je bedrijf

*Voorwaarden PDF bestand

  • Folder als 1 document
  • Pagina’s moeten in de juiste volgorde staan
  • Geen spreads (het moeten losse pagina’s onder elkaar zijn. Deze zullen op ons platform wel getoond worden in foldervorm = voorpagina, spreads, achterpagina)
  • Geen snijlijnen/witranden eromheen, want zoals je de folder aanlevert wordt hij getoond op ons platform.
  • Alle pagina’s moeten dezelfde afmeting hebben
  • Afbeeldingen en schaduwen afgevlakt
  • Geen PDF beveiliging
  • Minimale PDF-resolutie: 150 DPI
  • Teksten intact laten en fonts insluiten
  • Geen verborgen lagen
  • Geen verwijzingen naar andere websites dan die van je eigen bedrijf.

OPTIONEEL: Zo voeg je deeplinks toe aan de pdf - die linken naar je eigen website/aanbiedingen

  1. Open de PDF in Acrobat Pro DC
  2. Kies voor 'Edit PDF' (beschikbaar via de tab 'Tools' of aan de rechterzijde van het scherm)
  3. Kies in de 'Edit PDF'-balk die verschijnt voor 'Link' en vervolgens voor 'Add/Edit Web or Document link'
  4. Sleep een rechthoek om het betreffende product
  5. Er verschijnt nu een pop-up in je scherm. Voeg de volgende eigenschappen toe:
  • Link type: invisible rectangle
  • Highlight style: invert
  • Link action: open a new web page

Vul vervolgens in de pop-up de URL waarnaar je wil verwijzen en klik op ‘OK’ om de deeplink op te slaan. Herhaal stap 3 t/m 5 voor alle deeplinks die je wil toevoegen.

Aandachtspunten deeplinks

De klikbare rechthoeken moeten elkaar niet overlappen

  • De bestemmingspagina link moet beginnen met https://
  • Geen spaties in de URL
  • Geen hoofdletters in de URL (hoewel er uitzonderingen zijn, mail ons gerust even om uit te proberen of de URL goed werkt)
  • Geen sticky notes toevoegen aan je folder
  • UTM-tags in de URL's worden door Reclamefolder.nl overgenomen

Aanmelden nieuwsbrief

De beste acties en aanbiedingen door ons geselecteerd, maximaal 2 e-mails per week.

Over ons

Dagelijks verzamelen wij de nieuwste online reclamefolders van bekende winkels Blijf op de hoogte van folders van Bax Music, Topshelf, Time Out Sport en Coca-Cola Zero voor de meest actuele folder aanbiedingen. Met Reclamefolder.nl heb je altijd alle winkel aanbiedingen en mis je geen acties en kortingscodes meer.