Folders van 200+ winkels

Meer dan 50.000 aanbiedingen

Sla alles op in één account

Logo

Dit is de jongen die 3 iMacs niet terug wil geven

10 juli 2020
iMacs

Dit is de jongen die 3 iMacs niet terug wil geven

10 juli 2020

Woensdag schreven we dat er een paar klanten zijn die voor bijna niets een paar dure iMacs hadden gekocht bij MediaMarkt. 1 daarvan weigert bij te betalen of ze terug te geven, de 22-jarige Nemo Strengman uit Emmen.

Afgerond

“MediaMarkt heeft wel vaker bizarre aanbiedingen, dus ik dacht dat het hier om een legitieme actie ging”, vertelt Strengman. “Ik was op zoek naar 3 iMacs voor mijn reclamebedrijf, dus ik heb meteen van die aanbieding gebruik gemaakt. Ik kreeg een order- en bezorgingsbevestiging en een dag later kreeg ik de computers binnen. Dat is voor mij de bevestiging dat Mediamarkt de computers wilde verkopen en dat ik de iMacs mag houden. Voor mij is de koopovereenkomst dan afgerond.”

MediaMarkt boos

Een dag later hangt MediaMarkt aan de telefoon. Woedend, zegt Strengman. “Toen ik vertelde dat ik niet van plan was om de producten terug te sturen, ging de medewerker er met gestrekt been in. Hij dreigde met een rechtszaak en beloofde een incassobureau in te schakelen. Een fatsoenlijk gesprek was niet meer mogelijk.”

Op zoek naar een computer voor een normale prijs? Kijk dan eens in de folder van Kijkshop!

‘Geen vergissing’

Volgens Strengman probeert Mediamarkt er op een gemakkelijke manier onderuit te komen. “Ze hebben echt verschillende keren de kans gehad om de bestelling te annuleren. De actie ging een half uur nadat ik besteld had offline. Daarna heb ik meerdere keren een bevestiging gekregen dat de iMacs mijn kant op zouden komen. Op een gegeven moment is er geen sprake van een vergissing meer, maar van een wederzijds overeenkomen. Ik vind het onmenselijk en zeer klantonvriendelijk dat MediaMarkt zo agressief in de aanval gaat. Ik ben per slot van rekening een klant die ze tevreden moeten houden.”

Rechtszaak?

Volgens Strengman is zijn zaak sterk. “MediaMarkt heeft de producten geleverd en is daarmee akkoord gegaan met de transactie. Zo simpel is het. Dan kun je nu wel met een tegoedbon aan komen zetten, maar dan probeer je er gewoon onderuit te komen.” Strengman ziet een eventuele rechtszaak met vertrouwen tegemoet: “Ik ben gewoon een consument die bij een winkel drie producten heeft besteld en gekregen.”

Een woordvoerder van MediaMarkt wil niet te veel ingaan op het verhaal van Strengman. “Deze meneer is de enige die weigert de producten terug te sturen. Dat is jammer. We gaan kijken hoe we de kwestie nu kunnen gaan oplossen.”