Hoogste kortingen in jaren bij supermarkten

Hoogste kortingen in jaren bij supermarkten
Supermarkten geven de hoogste kortingen in jaren. Wanneer je boodschappen doet, kun je nu gemiddeld 35 procent goedkoper uit zijn door de acties. Uit een onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat de aanbieding ‘1+1 gratis’ het meest voorkomt, schrijft het AD.
Supermarkten geven hoogste kortingen
Boodschappen zijn duur, maar supermarkten komen met veel aanbiedingen om klanten binnen te krijgen. Vooral stunten met A-merken komt veel voor. Die bekende merken zijn de afgelopen jaren veel harder in prijs gestegen dan huismerkproducten, die eigenlijk nooit in de aanbieding zijn.
De kortingen lopen soms enorm op, signaleert de Consumentenbond. Het gaat om aanbiedingen tot wel 75 procent op de originele prijs. De gemiddelde korting liep in de afgelopen vijf jaar op van van 31 naar 35 procent. Wie een beetje oplet, kan vrijwel altijd wel een korting vinden voor een product van een A-merk. Dat geldt vooral voor schoonmaakmiddelen, zoals Glorix (gemiddelde korting: 65 procent), Witte Reus (58 procent) en Edet (53 procent), maar ook Fuze Tea (49 procent), Knorr (47 procent) en Pringles (47 procent) gaan vaak voor veel minder over de toonbank.
‘Aanbiedingen zijn de heroïne van de supermarkten’
Volgens retaildeskundige Paul Moers is dit een logische ontwikkeling. Aan het AD vertelt hij: “De prijzen nemen alleen maar toe en supermarkten gaan ver om ervoor te zorgen dat klanten binnen blijven en niet naar de concurrent gaan. De enige manier om dat voor elkaar te krijgen, is met aanbiedingen.”
“De race tot de bodem is al jaren geleden begonnen”, gaat Moers verder. “Aanbiedingen zijn de heroïne van de supermarkten. Zij zijn er helemaal verslaafd aan geraakt. En ze kunnen niet meer terug.”
Aanbiedingen supermarkt
Wil jij weten wat er momenteel in de aanbieding is? Bekijk dan de supermarktfolders!