Folders van 200+ winkels
Meer dan 25.000 aanbiedingen
Sla alles op in één account
Meer dan 25.000 aanbiedingen
Reclamefolder.nl
Zoeken
ZoekenSluiten
Zoeken
Annuleer
Hema

Hema
Hema

Hema
Hema

Alle ondergoed en sokken voor dames, heren en kinderen

Nog 10 dagen

vanaf
3,00
Hema
Hema

Geselecteerde jurken

Nog 10 dagen

5,00
Hema
Hema

alle bedtextiel en hoofdkussens

Nog 10 dagen

2e halve prijs
6,00
Hema
Hema

alle dames-, heren- en kinder- nachtmode

Nog 10 dagen

1+1 gratis, vanaf
8,00
Hema
Hema

alle dames- spijkerbroeken

Nog 10 dagen

1+1 gratis, vanaf
20,00
Hema
Hema

alle rompers

Nog 10 dagen

vanaf
2,25
Hema
Hema

Alle autostoeltjes en opzetzitjes

Nog 10 dagen

vanaf
19,13
Hema
Hema

Tompouce

Nog 10 dagen

3+1 gratis
0,80
Hema
Hema

alle baby- slaapzakken en -pyjama's

Nog 10 dagen

2e halve prijs, vanaf
10,00
Hema
Hema

alle handdoeken en badmatten

Nog 10 dagen

3+1 gratis
1,00
Hema
Hema

Alle rookworst

Nog 10 dagen

2 stuks
4,50
Hema
Hema

Alle kunststof opbergdozen

Nog 10 dagen

2+1 gratis, vanaf
4,00
Hema
Hema

Alle make-up en nagellak

Nog 10 dagen

2+1 gratis, vanaf
1,25
Hema
Hema

alle wasmiddelen

Nog 10 dagen

2+1 gratis
2,00
Hema
Hema

Alle bijous

Nog 10 dagen

2+1 gratis, vanaf
4,00
Hema
Hema

Alle Fujifilm instax-films

Nog 10 dagen

2+1 gratis, vanaf
12,00
Hema
Hema

Alle kleding- hangers

Nog 10 dagen

2+1 gratis, vanaf
4,00
Hema
Hema

alle baby- en kinder- spijkerbroeken

Nog 10 dagen

2e halve prijs, vanaf
9,00
Hema
Hema

Alle verpakte heren-t-shirts

Nog 10 dagen

2e halve prijs, vanaf
7,50
Hema
Hema

alle kussentjes, kussenhoesjes en plaids

Nog 10 dagen

1+1 gratis
5,00
Hema
Hema

Alle gesneden kaas en vleeswaren

Nog 10 dagen

4+1 gratis, vanaf
0,95
Hema
Hema

Alle wattenschijfjes, zakdoekjes, tissues en wattenstaafjes

Nog 10 dagen

2+1 gratis, vanaf
0,50
Hema
Hema

Alle kaarsen, geurkaarsen en geurstokjes

Nog 10 dagen

3+1 gratis, vanaf
0,90
Hema
Hema

Alle keukentextiel

Nog 10 dagen

3+1 gratis, vanaf
2,00
Hema
Hema

alle dekbedden

Nog 10 dagen

20% korting, vanaf
4,80
Hema
Hema

alle beha's en sportbeha's

Nog 10 dagen

2e halve prijs, vanaf
9,00
Hema
Hema

Alle drinkglazen

Nog 10 dagen

3+1 gratis, vanaf
0,60
Hema
Hema

Alle voorraadpotten en clipdozen in kunststof en glas

Nog 10 dagen

3+1 gratis, vanaf
2,00
Hema
Hema

Alle belegde broodjes

Nog 10 dagen

vanaf
2,75
Hema
Hema

Alle koekenpannen

Nog 10 dagen

2e halve prijs, vanaf
5,00
Hema
Hema

Alle chocolade paaseitjes

Nog 10 dagen

3 stuks
5,00
Hema
Hema

Alle ordners

Nog 10 dagen

2+1 gratis, vanaf
1,00
Hema
Hema

Appeltaart

Nog 10 dagen

5,50
3,50
Hema
Hema

Alle mokken en servies

Nog 10 dagen

3+1 gratis, vanaf
1,00
Hema
Hema

Alle voedings- supplementen

Nog 10 dagen

2+1 gratis, vanaf
2,50
Hema
Hema

alle baby- verzorging

Nog 10 dagen

2+1 gratis, vanaf
2,50
Hema
Hema

Stuk kaas

Nog 10 dagen

vanaf
4,00
Hema
Hema

Koffiebonen

Nog 10 dagen

2 stuks
12,00
Hema
Hema

Tompoucedonut

Nog 10 dagen

gratis kleine koffie, thee of kleine cappuccino t.w.v. 1.90
Hema
Hema

20% korting alle op maat gemaakte gordijn- stoffen, jaloezieën, plissé-, rol- en vouwgordijnen

Nog 10 dagen

20% korting
Hema
Hema

Alle stroopwafels

Nog 10 dagen

2e halve prijs, vanaf
1,75
Hema
Hema

Alle Chileense G7-wijnen

Nog 10 dagen

2 stuks
9,00
Hema
Hema

Alle voeten-, haar- en gezichtsmaskers

Nog 10 dagen

2+1 gratis, vanaf
1,75
Hema
Hema

Filet americain

Nog 10 dagen

2 stuks
2,25
Hema
Hema

Alle cartridges

Nog 10 dagen

2+1 gratis, vanaf
2,00
Hema
Hema

Alle lichaamsverzorging

Nog 10 dagen

2+1 gratis, vanaf
1,00
Hema
Hema

Koffiecapsules

Nog 10 dagen

3+1 gratis
2,75
Hema
Hema

alle babydoekjes

Nog 10 dagen

2e halve prijs, vanaf
1,50
Hema
Hema

Alle koffers

Nog 10 dagen

vanaf
30,00
Hema
Hema

A4-kopieerpapier

Nog 10 dagen

2 stuks
5,00
Hema
Hema

100 foto's

Nog 10 dagen

17,00
10,00
Hema
Hema

Alle luxe noten

Nog 10 dagen

2 stuks
6,50
Hema
Hema

Alle 50cl-wijnen

Nog 10 dagen

3 stuks
10,00

HEMA - Maakt het dagelijks leven leuker en gemakkelijker

In 1926 opende de HEMA (Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam), een dochtermaatschappij van de Bijenkorf, in de Amsterdamse Kalverstraat haar deuren. De Bijenkorf wilde hiermee ook de minder welgestelden bedienen. Met de komst van de eerste warenhuizen, aan het eind van de 19e eeuw, kwam winkelen ook voor mensen met een minder gevulde portemonnee binnen handbereik.

Altijd alle folders op zak

Altijd alle folders op zak

Download nú voor Apple

Hoe HEMA zo groot werd

Toch was het nog steeds een luxe die niet iedereen zich kon permitteren. De producten waren vaak duur en soms sprak het bedienend personeel alleen maar Frans. De H.E.M.A was een zogeheten ‘stuntwinkel’, naar Amerikaans model. Een winkel voor de ‘gewone man’. Alle artikelen die er werden verkocht, hadden eenheidsprijzen: ze kosten 10, 25 of 50 cent. Die eenheidsprijzen hebben tot 1945 bestaan. Daarna werd dit principe losgelaten en stegen de prijzen. Toch heeft de winkel nog lang het stempel 'armeluiswinkel' gedragen en duurde het nog tot 1969 voordat het eerste artikel werd verkocht dat meer dan honderd gulden kostte. De kassa's waren zelfs niet op zulke grote bedragen ingesteld. Er moest in twee etappes worden afgerekend: eerst een bonnetje van fl. 99,- en daarna nog een voor het resterende bedrag.

Hoe HEMA zo groot werd

Iedereen kent de HEMA, en de HEMA is er voor iedereen

Inmiddels is het aantal winkels wereldwijd gestegen naar meer dan 750, en is de HEMA (de puntjes tussen de letters zijn allang verdwenen), met wekelijks ruim 6 miljoen bezoekers, een winkel waar niemand meer omheen kan. En waarom zou je ook? In Nederland zal je niet snel iemand tegen het lijf lopen die geen fan is van het oerHollandse warenhuis. Het geheim zit hem in dat typische ‘doe maar gewoon’ karakter. De frisse overzichtelijke winkels zonder overbodige fratsen, waar je letterlijk alles kunt kopen wat je nodig hebt. Topkwaliteit voor een zacht prijsje en ook nog eens mooi om te zien. Esthetische producten ontwerpen die het dagelijks leven voor iedereen een beetje makkelijker maken. Waarbij vorm, eenvoud en functionaliteit het uitgangspunt zijn. Het is die ambitie die de HEMA groot heeft gemaakt. Een ijzersterk concept dat nu al bijna honderd jaar onveranderd succesvol is.

Nummer één op de lijst van ‘onmisbare merken’

In een onderzoek dat tussen 2008 en 2015 werd uitgevoerd door Eurib, het kennisplatform voor brand, design en reputation management, eindigde de HEMA acht jaar op rij op de eerste plaats waar het ging om ‘het meest onmisbare merk’ in Nederland. Als belangrijkste argumenten werden genoemd: het typisch Nederlandse karakter van de winkel en de herkenbaarheid van het merk. Niet alleen het opvallende logo en de karakteristieke inrichting van de winkel is ‘100% HEMA, maar ook alles wat er in de schappen ligt. HEMA verkoopt uitsluitend eigen merk – hiermee onderscheidt het warenhuis zich van de concurrentie. Het bedrijf houdt hierbij scherp de controle. Bij een goed product zijn kwaliteit, ontwerp én een goede prijs volledig in balans. Als die balans ontbreekt, komt het product uiteindelijk niet in de winkel. Een ‘echt HEMA product’ straalt optimisme uit, is voor iedereen makkelijk te gebruiken en is no-nonsense met een knipoog.

Nummer één op de lijst van ‘onmisbare merken’

Grensoverschrijdend, maar typical Dutch

Sinds in 1984 in België het eerste buitenlandse filiaal werd geopend, zijn ze ook buiten Nederland dol op de HEMA. Ondanks het typisch Hollandse karakter, doet de winkel het in het buitenland zelfs beter dan in eigen land. Er zijn inmiddels filialen in negen landen, met allemaal een eigen webshop. Vooral in Frankrijk is de winkel razend populair. Wordt in Nederland de HEMA gewaardeerd omdat het warenhuis ‘zo lekker gewoon’ is, in Frankrijk vinden ze HEMA vooral hip. Een meer dan welkom alternatief voor de Hypermarché die meestal aan de rand van de stad gelegen, of ver daar buiten, voor veel Fransen moeilijk te bereiken is. In de Franse binnensteden ontbreken winkels waar je huishoudelijke artikelen kunt kopen voor een aantrekkelijke prijs, of waar je terecht kunt voor een origineel cadeautje. Overigens worden in de buitenlandse HEMA winkels niet precies dezelfde spullen verkocht als in Nederland. Een deel van het assortiment behoort tot het vaste aanbod, voor het overige verschilt dat per locatie. HEMA heeft in alle vestigingslanden managers in dienst die kennis hebben van de lokale markt. In Frankrijk wordt bijvoorbeeld de rookworst, die toch zo iconisch is voor het bedrijf, niet verkocht. Net zomin als de tompouce. Het blikje stroopwafels daarentegen, gaat grif over de toonbank. In Dubai, waar HEMA in 2018 haar eerste filiaal buiten Europa opende, is er vooral behoefte aan spullen voor het interieur, ook is er veel vraag naar babyspulletjes en make-up. Vanwege de economische teruggang in dat land, is er behoefte aan een winkel met vriendelijke prijzen. De winkels in de winkelcentra in de Verenigede Arabische Emiraten zijn overwegend peperduur.

Klassiekers en nieuwkomers

Naast de klassiekers waarmee de HEMA groot is geworden en waarvan de rookworst (sinds 1936) en de tompouce misschien wel de bekendste voorbeelden zijn, speelt de HEMA voortdurend in op nieuwe trends en de veranderende behoeften van de consument. Sommige artikelen verdwijnen om die reden uit de winkels, nieuwe producten komen ervoor in de plaats. De ‘oude bekenden’ krijgen soms een nieuw jasje. Zo is de onvolprezen rookworst nu ook verkrijgbaar in een vegaversie. Online kun je de vaste collectie bekijken, maar ook op de hoogte blijven van wat er nieuw is. Je kunt er ook de aanbiedingen bekijken, je slag slaan tijdens de uitverkoop of gewoon lekker inspiratie opdoen. Ook vind je op de website van de HEMA nuttige achtergrondinformatie over de herkomst van de artikelen.Wil je alle aanbiedingen in een oogopslag met elkaar vergelijken, download dan de app van Reclamefolder.nl.

Klassiekers en nieuwkomers

Verantwoord ondernemen: de normaalste zaak van de wereld

De behoeften van klanten zijn de laatste jaren steeds meer verschoven naar duurzame artikelen die op een eerlijke manier worden geproduceerd. Naast uniek design voor een betaalbare prijs, produceert de HEMA 'met respect voor de wereld om ons heen', zoals zij dat zelf verwoorden. HEMA streeft ernaar om in 2020 alle producten waarvoor een duurzaam alternatief bestaat te vervangen. Overigens zijn ze daar nu al flink mee bezig. Voor producten waarin katoen is verwerkt bijvoorbeeld, geldt dat er gebruik wordt gemaakt van biologisch katoen. Dat houdt in dat er op de katoenplantages geen chemische bestrijdingsmiddelen worden gebruikt. Ook wordt de katoen van tevoren getest op levensduur: hoe vaak kan je een t shirt bijvoorbeeld wassen voordat het versleten is en je het weg moet gooien. HEMA is sinds 2003 lid van de Business Social Compliance Initiative (BSCI), een organisatie die zich inzet om de arbeidsomstandigheden te verbeteren in de producerende landen. Regelmatig worden er inspecties uitgevoerd. Alle leveranciers van de HEMA zijn verplicht om een leveranciersverklaring te ondertekenen die kinderarbeid verbiedt. Daarnaast is de HEMA sinds 2016 aangesloten bij het convenant Duurzame Kleding & Textiel. Binnen dit convenant wordt er gewerkt aan de verbeteringen van de arbeidsomstandigheden en aan hogere lonen.

Sommige artikelen die je bij de HEMA kunt kopen, hebben het keurmerk Rainforest Alliance Certified, dat garandeert dat de arbeidsomstandigheden waaronder ze zijn geproduceerd, zijn goedgekeurd en dat de manier van produceren, gebeurt op een manier die niet belastend is voor het milieu. Op het gebied van dierenwelzijn is HEMA voortdurend in overleg met de leveranciers van cosmetica. Het streven is, om zoveel mogelijk alternatieven te vinden voor dierlijke producten. Ook binnen het eigen bedrijf is verduurzaming een belangrijk thema. De bedrijfsvoering is kritisch tegen het licht gehouden. Op logistiek terrein zijn een aantal verbeteringen doorgevoerd, waarmee de CO2-uitstoot aanmerkelijk is verminderd. Wil je als consument meehelpen om de wereld een stukje beter en eerlijker te maken, dan kan je dat doen door bijvoorbeeld Jip en Janneke artikelen te kopen. Op die manier steun je direct de kinderprojecten van de Fiep Westendorp Foundation.

Verantwoord ondernemen: de normaalste zaak van de wereld

Design inzetten voor een betere wereld

Dat de HEMA altijd veel aandacht heeft besteed aan vormgeving, heeft geresulteerd in een aantal unieke producten. Vanaf 1983 schreef het bedrijf een jaarlijkse ontwerpwedstrijd uit. Studenten van Nederlandse ontwerpopleidingen werden uitgedaagd om zo’n typisch no-nonsense HEMA product te ontwerpen. Het winnende ontwerp werd, als het maar even kon, in productie genomen. Bekende voorbeelden zijn de fluitketel Le Lapin of het kartonnen taartplateau Tast-toe’. Anno 2019 betrekt de HEMA foundation jonge geëngageerde ontwerpers bij het ontwikkelen van design-oplossingen rond het thema laaggeletterdheid. De HEMA foundation is een in 2018 opgerichte stichting die zich inzet voor een inclusieve samenleving. Dat wil zeggen: een samenleving waaraan iedereen kan deelnemen. Het thema waarmee zij zich de komende drie jaar gaan bezighouden is taalvaardigheid. Zo staat er bijvoorbeeld in 55 HEMA-filialen een 'Zwerfboekenkast'. De HEMA Foundation organiseert dit in samenwerking met 'Kinderzwerfboek' dat onderdeel is van het Nationaal Fonds Kinderhulp. Het idee is om zoveel mogelijk kinderen in Nederland te laten lezen. Hiermee worden ze taalvaardiger en vergroten zij hun kansen in de toekomst. Bij de zwerfboekenkast kunnen kinderen boeken met een zwerfsticker gratis meenemen. Het boek kan worden teruggebracht of worden doorgegeven aan een ander kind. Je kunt natuurlijk ook gewoon een kinderboek doneren!

Een nieuwe koers

Om de omzet niet te laten stagneren en de kosten zo laag mogelijk te houden, heeft het concern een aantal belangrijke veranderingen in gang gezet. In Europa gaat de HEMA zich met nieuwe vestigingen met name richten op de Benelux. De grotere winkels in Nederland krijgen een face lift, waarbij ze net zo worden ingericht als de winkels in Frankrijk en Duitsland. In Amsterdam, Rotterdam en Utrecht komen flagshipstores: winkels met als specifiek doel het merk HEMA te promoten. Buiten de Benelux zal in de toekomst het aantal eigen HEMA winkels niet worden uitgebreid. De verkoop zal dan lopen via master-franchises, wat betekent dat HEMA de winkelformule levert en de producten, maar dat al het overige door de winkels zelf wordt geregeld. Ook gaat HEMA samenwerkingsverbanden aan met andere retailers. Zo komen er in het najaar van 2019 pilotwinkels in Rotterdam en Utrecht waarin HEMA en Albert Heijn gezamenlijk hun spullen gaan verkopen. Ook zijn er plannen om de bakkerij te verkopen, wat waarschijnlijk het afscheid zal betekenen van de tompouce. En dan zijn er nog verregaande ontwikkelingen voor de verkoop van het merk HEMA via de bekende online verkoopplatforms. In de HEMA zelf, komen naar alle waarschijnlijkheid scankassa’s, wat uiteindelijk ten koste zal gaan van het persoonlijke contact met de klant, maar wat voor het bedrijf een behoorlijke besparing zal opleveren.

Een nieuwe koers

Voordeeltjes voor vaste klanten

Hoewel het altijd een feestje is om even bij de HEMA binnen te lopen, zelfs als je niets nodig hebt, biedt HEMA ook online volop de mogelijkheid om lekker te shoppen. Dus is er bij jou geen winkel in de buurt, of ben je even niet in de gelegenheid, bekijk dan de aanbiedingen online. Ook vind je alle artikelen terug in de online winkel. Je kunt er ook de verschillende voordeelacties bekijken. Om geen acties te hoeven missen is het handig om je in te schrijven voor de nieuwsbrief, maar je kunt ze natuurlijk ook checken bij reclamefolders.nl. Als je bij de HEMA de Basiszorgverzekering afsluit, profiteer je sowieso van 10% korting op bijna alles wat er in de winkel te koop is. De korting geldt meestal ook nog eens bovenop eventuele ander kortingen. Daarnaast zijn er nog de ‘gewone’ acties zoals de 3+1 gratis of de 2e voor de halve prijs. Het is dus verstandig om regelmatig de aanbiedingen te checken.

Meer HEMA

Wil je optimaal gebruik maken van alle voordelen die HEMA voor haar klanten in petto heeft, dan is er de ‘meer HEMA’ klantenpas. Je kunt met deze pas punten sparen voor extra kortingen, je ontvangt speciale aanbiedingen, 10% korting als welkomstcadeau en…een gratis tompouce op de verjaardag! Als je het allemaal nog makkelijker wil maken, is er ook nog de superhandige ‘meer HEMA app’. Als je lid ben van meer HEMA kan je met al je aankopen punten sparen, het maakt niet uit of je die aankopen online doet of in de winkel. Deze punten zijn inwisselbaar voor allerlei aantrekkelijke kortingen.

Aanmelden nieuwsbrief

De beste acties en aanbiedingen door ons geselecteerd, maximaal 2 e-mails per week.

Over ons

Dagelijks verzamelen wij de nieuwste online reclamefolders van bekende winkels Blijf op de hoogte van folders van Goudwisselkantoor, Plutosport.nl, Solis en Treatwell voor de meest actuele folder aanbiedingen. Met Reclamefolder.nl heb je altijd alle winkel aanbiedingen en mis je geen acties en kortingscodes meer.