1.500.000 Reclamefolder app downloads, elk jaar een half miljoen downloads erbij

25 november 2014

Drie jaar geleden werd de Reclamefolder app gelanceerd en heeft sindsdien elk jaar een groei gerealiseerd van een half miljoen app downloads. Waar vele gratis apps na enige tijd niet meer relevant zijn heeft deze app zich optimaal bewezen onder consumenten en retailers.

Hoge waardering
De Reclamefolder app is samen met de Reclamefolder website dé plek voor consumenten waar zij, op elk moment van de dag wanneer het hen uitkomt, alle folderaanbiedingen vinden kunnen. De app werkt zo gemakkelijk dat de doelgroep hem blijft omarmen. Dat online folders steeds populairder worden, blijkt onder andere uit het NOM Folder Monitor 2014 onderzoek. Daarin staat dat 3,8 miljoen mensen online folders lezen en 1,6 miljoen mensen daarvoor een folder app gebruiken.

Uit het Folderawards-onderzoek, gehouden in september 2014 onder Reclamefolder app gebruikers, blijkt dat de waardering voor online folders erg hoog is. Gemiddeld geven de gebruikers het cijfer 8,25 voor online folders en ruim een kwart (28%) leest minimaal drie keer per week of zelfs vaker online folders via het platform. Retailers zijn zeer enthousiast over deze cijfers. Maandelijks meet Reclamefolder gemiddeld 20 miljoen folderraadplegingen.

Platform activeert consumenten
Het grote bereik dat online folders biedt aan retailers werpt zijn vruchten af. Het Reclamefolder.nl platform activeert consumenten te gaan shoppen. Het Folderawards-onderzoek toont aan dat 39% van de platformgebruikers na het lezen van online folders wel eens een website en/of webshop bezoekt. Een nog grotere groep consumenten (43%) zegt een winkel te bezoeken na het lezen van online folders.

“Deze groei in app downloads en de stijgende lijn in folderraadplegingen is iets waar we trots op zijn”, vertelt Robin Streng, directeur Reclamefolder.nl. “Inmiddels kent de doelgroep ons erg goed en zij ervaren dat ons platform prettig werkt. We delen onze vreugde door deze mijlpaal met onze website- en app gebruikers te vieren. Speciaal hiervoor hebben we de Reclamefolder–speelt-voor-Sinterklaas-actie opgezet.”

Online folder van Action is uitgeroepen tot winnaar Folder Awards 2014

21 oktober 2014

Consumenten die online folders lezen stemden massaal op hun favoriete online folder. De Award voor de meest gelezen online folder op het platform is gewonnen door Action. Dat er een samenhang is tussen de meest gelezen online folder en hoogst gewaardeerde online folder, blijkt uit het resultaat dat het hoogste eindcijfer (8,8) ook gegeven is aan deze online folder. De grote favoriet is de online folder van Action gebleken.
Gedurende de maand september 2014 werden bijna 3500 stemmingen uitgebracht op totaal 99 folders via de website www.folderawards.nl. Lezers beoordeelden online folders door rapportcijfers te geven op stellingen, onder andere over scherpe aanbiedingen in de folders en de leesbaarheid online.

Folder Awards

Gewaardeerd medium 
De online Folder Awards is een nieuw initiatief van Reclamefolder.nl, waarin de consument zich kan uitspreken over de beste online reclamefolder en waarmee inzicht wordt gegeven in de meest gelezen online folder op het Reclamefolder platform. Deze publieksprijzen zijn in het leven geroepen om aandacht te vestigen op de online reclamefolder als gewaardeerd medium.
De online folder wordt voor retailers steeds belangrijker, omdat er een sterke toename is in het aantal consumenten dat online folders leest. Gedurende de looptijd van het onderzoek (de maand september) zijn de online folders van de winnaar 1.133.805 keer gelezen. Ook is het interessant voor retailers te weten dat 44% na het lezen van online folders wel eens een product heeft gekocht en 43% wel eens de winkel in de buurt bezoekt.
De waardering voor online folder is opvallend hoog; gemiddeld gaven de lezers het cijfer 8,3 over alle beoordeelde online folders. De belangrijkste reden dat consumenten online folders lezen, is om de speciale aanbiedingen te zien. Online folders lezen om producten en prijzen te kunnen vergelijken, staat met 23% op de tweede plaats. In het onderzoek is ook gevraagd naar de vergelijking met papieren folders. Van de ondervraagden met een Ja/Nee of Nee/Nee-sticker op hun brievenbus, zegt 78,6% de online folder een goede vervanging te vinden van de papieren folder. Bijna 40% van de ondervraagden zonder brievenbussticker heeft ook deze mening.

Representatief beeld
Dat steeds meer consumenten online folders lezen en retailers ervoor kiezen hierop te reageren door een online folder te publiceren, is een goede ontwikkeling. Robin Streng, directeur Reclamefolder.nl “Ons platform omvangt 80% van de lezersmarkt, waardoor we nu een representatief beeld kunnen geven wat de online consument vindt van het medium online folders. Dit initiatief zullen we jaarlijks herhalen om de retailmarkt te blijven voorzien in deze gegevens.” Het algemeen FolderAwards rapport is op te vragen via marketing@reclamefolder.nl

Ook voor kleinere retailers is groter bereik mogelijk via groot landelijk online folderplatform

16 september 2014

Wat voorheen een grote investering leek voor regionaal georiënteerde retailers, is inmiddels geen drempel meer. Nu is het mogelijk dat de kleinere retailer een groter bereik voor zijn folder krijgt via het grootste online folderplatform. Hij bereikt meer consumenten online, die meer relevant zijn en zich bevinden in zijn regio.

Consument bepaalt
De folderlezers kunnen in de Reclamefolder app hun voorkeurslocatie instellen. Veel consumenten doen dit zodat zij altijd de aanbiedingen zien van de winkels in hun woonomgeving. Ook kunnen zij kiezen voor ‘huidige locatie’. De winkels in de omgeving van waar zij zich bevinden hebben de grootste kans op een bezoek van deze consument. Deze stelling staat in het NOM Folder Monitor rapport uitgelegd.

NOM Folder Monitor
Dit onderzoek toont aan dat 34% van de ondervraagden na het lezen van online folders aangezet wordt om bepaalde winkels te bezoeken. Daarbij zegt 36% regelmatig artikelen te kopen naar aanleiding van online reclamefolders.

Met een postcodeselectie biedt Reclamefolder.nl de mogelijkheid om online folders te tonen daar waar retailers willen dat consumenten hun folders zien. Proberen? Tijdelijk aanbod: Plaats je folder in een specifieke regio een maand online voor € 300,-  Vul dit formulier in en wij nemen contact met je op.

  • Nog groter bereik in de regio van uw winkel(s)
  • U bereikt geïnteresseerde consumenten
  • Direct inzicht in uw folderstatistieken
  • Gegarandeerd bereik

Wil je meer lezen over de online folderlezer? Vraag via dit formulier het NOM Folder Monitor rapport aan.