Folders van 200+ winkels
Meer dan 50.000 aanbiedingen
Sla alles op in één account
Meer dan 50.000 aanbiedingen
Reclamefolder.nl
Zoeken
ZoekenSluiten
Zoeken
Annuleer

===

PERSBERICHT

Nederlanders gaan steeds vaker op zoek naar korting

Aantal Nederlanders dat impulsaankoop doet door hoge korting stijgt

Amsterdam, 7 november 2019 – Het is nog nooit zo goed gegaan met de Nederlandse economie en toch blijkt de Nederlander kortingsbewuster dan ooit tevoren. Een ruime meerderheid van de Nederlanders weet waar en wanneer er korting wordt geboden. Ook gaan ze steeds vaker actief op zoek naar korting, terwijl ze het product waarvoor de korting geldt eigenlijk niet nodig hebben. Driekwart van hen maakt hiervoor tegenwoordig ook gebruik van apps of websites. Vooral vrouwen doen vaker een impulsaankoop omdat er een hoge korting wordt geboden. Dit en meer blijkt uit de vandaag gepresenteerde Nationale Kortingsmonitor 2019.

Nederlanders gaan gericht op zoek en zijn bereid te wachten op korting

Nederlanders laten hun koopgedrag, in vergelijking met 2016, meer afhangen van de korting. Zo is het aantal Nederlanders dat met het aanschaffen van een product wacht tot er korting wordt geboden in de afgelopen drie jaar significant toegenomen. Ruim de helft van hen wacht bijvoorbeeld op de winter- en zomersales en een kwart op speciale kortingsdagen als Black Friday en Cyber Monday. Opvallend is dat steeds meer Nederlanders ‘toegeven’ dat ze op zoek gaan naar korting, terwijl ze het product waarvoor de korting geldt eigenlijk niet nodig hebben. Vrouwen komen vaker in de verleiding om dit soort ‘impulsaankopen’ te doen dan mannen.

Papieren folder nog steeds populair, online in opkomst

De zoektocht naar korting vindt nog voornamelijk plaats via ‘traditionele’ informatiebronnen zoals papieren folders (66%) of door rond te kijken in de winkelstraat. Maar het aantal Nederlanders, met name de jongere doelgroep, dat online op zoek gaat naar korting, wordt steeds groter. Inmiddels zoeken drie op de tien Nederlanders via online folders (46%), kortingscodewebsites (27%) en Google (18%). Voor vier op de tien personen is het zelfs een ‘sport’ om zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen.

Opvallende verschillen tussen leeftijd en sekse

Niet alleen mannen en vrouwen verschillen behoorlijk van elkaar als het gaat om kopen met korting. Ook tussen leeftijdsgroepen zijn er opvallende verschillen. Zo zijn jongeren (29 jaar of jonger) beter op de hoogte van kortingen bij online winkels. Ze maken vaker gebruik van de uitverkoop dan ouderen (50-plussers) en gebruiken geen folders maar apps of websites om kortingen te zoeken.

Meer uitkomsten van het onderzoek vindt u hier.

Over de Nationale Kortingsmonitor

Het onderzoek is uitgevoerd door onafhankelijk marktonderzoeksbureau Etil onder 1.001 inwoners van Nederland van 18 jaar of ouder en is een vervolg op een onderzoek uit 2016. Het onderzoek is uitgevoerd op verzoek van Reclamefolder.nl. Met ruim 3 miljoen appdownloads, 2 miljoen gebruikers en ruim 30 miljoen folders en aanbiedingen per maand is Reclamefolder.nl het grootste platform voor digitale reclamefolders en aanbiedingen in Nederland.

Aanmelden nieuwsbrief

De beste acties en aanbiedingen door ons geselecteerd, maximaal 2 e-mails per week.

Over ons

Dagelijks verzamelen wij de nieuwste online reclamefolders van bekende winkels Blijf op de hoogte van folders van FotoMuur.com Fotobehang, Internet-toys, dewinkelvoorhuisdieren.nl en Floorever voor de meest actuele folder aanbiedingen. Met Reclamefolder.nl heb je altijd alle winkel aanbiedingen en mis je geen acties en kortingscodes meer.

Beleid