Helaas, op dit moment staat er geen folder van Jeans Centre voor je klaar met aanbiedingen.
Je herkent het vast wel. Al is je kledingkast nog zo vol, er komt altijd weer een moment waarop je denkt: ‘Ik heb niets leuks om aan te trekken!’. Dan is het tijd voor iets nieuws. Een fashion item dat in de kledingkast niet mag ontbreken is een goede jeans. Een jeans kan je namelijk eindeloos combineren. Van stoer met een blouse, tot stijlvol met een gilet en nette schoenen. Bij Jeans Centre vind je de mooiste jeans en daarbij ook nog eens de mooiste mode om die jeans mee te combineren!
Het jaar 2018 was voor deze spijkerbroeken niet alleen speciaal vanwege de eerste National Denim Dag. In dit jaar werd namelijk ook een nieuwe, grote campagne gelanceerd: There for you. Deze slogan neemt het bedrijf heel letterlijk. De bedoeling is om er te zijn voor iedereen. Dus niet alleen voor de echte jeans addict, maar ook voor andere doelgroepen. De slogan krijgt een extra toevoeging, afhankelijk van het doel.
Welk type jeans je ook aanschaft, het belangrijkste is uiteindelijk dat de broek perfect past. Jeans Centre heeft een enorm assortiment, zodat er voor ieder type een mooie broek te vinden is. De collectie is ingedeeld in jeans fits. Op de website heeft de winkel een handige Jeans Advisor. Dit is een korte vragenlijst die je kunt invullen. Op basis van de antwoorden vertelt de site welke fit jou het beste past. De vragenlijst bestaat uit maximaal 4 stappen:
Denim stof kan tegen een stootje. Hierdoor kunnen goede jeans jarenlang meegaan. Wel blijft het belangrijk om de jeans goed te verzorgen. Jeans Centre staat je daarin bij met bijvoorbeeld wastips. De belangrijkste: was je jeans zo weinig mogelijk! Ruikt de broek niet meer zo fris? Hang ‘m dan een nachtje buiten, om uit te waaien. De luchtjes verdwijnen dan als sneeuw voor de zon. Was je de broek toch? Dan is het voor de stof het beste om op slechts 30 graden te wassen. Was de broek ook altijd binnenstebuiten, met alle knopen en ritsen dicht. Zo voorkom je dat de jeans beschadigd raakt tijdens de wasbeurt.
Shoppen online is natuurlijk makkelijk, maar voor shoppen in een fysieke winkel valt ook veel te zeggen. Veel filialen van Jeans Centre zijn inmiddels omgetoverd in ware jeans walhalla’s! Wat nog het meeste opvalt is de deskundige hulp door de speciale jeansadvisors. Vind jij het lastig om te kiezen welke broek het beste bij je past? Dan is er dus altijd een adviseur die je kan helpen bij het maken van die keuze. En blijkt de perfecte jeans uiteindelijk net wat aan de lange kant? Dan kun je direct door naar het jeansatelier. Steeds meer filialen bieden dit extraatje. Terwijl jij een lekker kopje koffie of thee drinkt in de coffee corner, wordt de broek direct voor je op maat gemaakt!
Nog een belangrijke slogan van deze winkelketen: There for fashion inspiration. Niet alleen in de winkel, maar ook online ben je namelijk verzekerd van deskundig advies. Op de website vind je een speciale ‘shop the look’- functie. Hier vind je compleet gestylde modellen, waarvan je alle artikelen kunt uitzoeken en aanschaffen. En denk niet dat dat maar voor één keer interessant is. Er wordt namelijk bijna iedere maand een nieuwe collectie gelanceerd, met daarbij behorende inspiratie. Door deze functionaliteit regelmatig te bekijken, zie je dus de leukste aanbiedingen en nieuwe mode voorbij komen!
Ben jij trouwens al JC Member? Leden van die programma hebben bij Jeans Centre namelijk een streepje voor. Denk bijvoorbeeld aan:
JC Member worden is simpel. Je kunt tijdens een aanschaf in winkel of webshop namelijk direct aangeven of je wilt deelnemen. Is dit het geval? Dan kun je je direct aanmelden. Handig is om daarna direct de Member app te downloaden (net als natuurlijk de app van Reclamefolder.nl!). Via deze Member app spaar je namelijk punten en blijf je op de hoogte van het laatste nieuws op jeansgebied. En dan krijg je ook nog eens een aardigheidje op je verjaardag.
Je kunt het al zien wanneer je ter inspiratie de ‘shop the look’ bekijkt: bij deze winkelketen kun je voor meer mode terecht dan alleen voor jeans. Handig, want je kunt hierdoor voor je hele outfit slagen bij slechts één winkel. Combineer de jeans bijvoorbeeld met een mooie trui en een opvallende riem. Even geen zin in een jeans? Kies dan een sportieve chino, stijlvolle pantalon of vrolijk jurkje uit. Het aanbod aan merken is groot. Zo kun je er onder meer terecht voor Garcia, Cars, Petrol en het eigen merk JC Basics. Daarnaast heeft de keten ook een collectie grote maten.
Naast een collectie voor dames en een collectie voor heren, vind je bij deze winkelketen ook een uitgebreide collectie voor jongens en meisjes. Dit maakt Jeans Centre echt een winkel voor het hele gezin. Op de website vind je volop inspiratie op het gebied van kinder- en tienerkleding. Er is van alles te vinden, van stoer tot lief. Jouw kinderen zullen er dus ook zeker slagen!
Deze modewinkel bestaat al meer dan 40 jaar en werd opgericht in de jaren ‘70. Niet toevallig het tijdperk waarin spijkerbroekenmerken als Levi’s werden omarmd. Wie kent niet die flared jeans (broeken met hele wijde pijpen) die zo kenmerkend zijn voor de echte hippie stijl? We zetten een aantal belangrijke data voor deze spijkerbroekenmerk op een rijtje.
1976 - Opening van de eerste winkel. Deze winkel was in Breda en heette ‘Koko Blue’;
1981 - Koko Blue zocht samenwerking met twee andere winkels. Samen met Stop Shop en Yezz Jeanswear werd de Brander Inkoopgroep gevormd;
1992 - Meer overnames volgen. Euretco wordt de nieuwe eigenaar van de Brander Inkoopgroep en neemt meer ketens over. In dit jaar wordt de naam Jeans Centre geboren. De winkels worden dan 1.0 stores genoemd;
2005 - Een nieuwe naam: de JOG Group. Garcia en Outlets Ensign Blue worden ook aan het label toegevoegd;
2011 - De website van de keten gaat live. Dat klinkt nu als niets bijzonders, maar in dat jaar waren er nog heel wat winkels die geen website hadden! Laat staan dat er folders waren die online ingezien konden worden;
2013 - Speciaal voor trouwe klanten wordt er een spaarprogramma opgestart. Als JC Member profiteer je bijvoorbeeld van speciale aanbiedingen;
2014 - Een nieuw concept: de VIP night. Tijdens deze avondopenstellingen kunnen JC Members hun slag slaan;
2015 - Opening van een flagship store in Eindhoven;
2016 - De website moet natuurlijk wel aan de eisen van de tijd blijven voldoen. In 2016 wordt er onder meer voor gezorgd dat de website ook op mobiel goed wordt weergegeven.
2017 - Maar het draait natuurlijk niet alleen om online shoppen. De ervaringen in fysieke winkels blijft ook belangrijk. Daarom wordt in 2017 in Den Haag een grote flagship store geopend. Inclusief coffee corners, zithoeken en een groot jeansatelier. Nog een kleine verandering: JC Members heten voortaan JC Friends.
2018 - De eerste National Denim Dag. Wat er tijdens deze dag in de spotlight staat? Denim dus! Hiervoor gaat Jeans Centre een samenwerking aan met onder meer radiozender 100% NL.
Leuke en interessante feiten die je vast nog niet wist:
Je hebt misschien weleens gehoord dat het produceren van jeans een flinke belasting is voor het milieu. Jeans Centre wil er alles aan doen om die belasting zo klein mogelijk te laten zijn. Maatschappelijk Verantwoord Inkopen (MVI) is voor het bedrijf daarom een belangrijk streven. Er wordt continu gewerkt aan het verbeteren van dit proces. In de winkels zijn verschillende eigen merken te koop, waaronder Pilot, Tripper en Yezz. Al deze merken worden ontworpen en geproduceerd binnen de JOG Group. Dit gebeurt aan de hand van duidelijke doelstellingen op het gebied van milieu, veiligheid en mensen.
De eigen merken worden geproduceerd in het buitenland. Met name in China, Tunesië, Turkije, India, Cambodja en Bangladesh. Jeans Centre vraagt aan alle leveranciers om te werken aan de hand van een gezamenlijk opgestelde Code of Conduct. Hierin staan alle eisen beschreven die worden gesteld aan bijvoorbeeld productveiligheid, dierenwelzijn, milieu en mensen.
Wil je een duurzamer keuze maken? Dan heeft Jeans Centre voor jou een speciale lijn: JC Selected Basics. Alle kleding van dit merk wordt gemaakt van biologisch katoen uit India en China. Biologisch betekent dat er geen kunstmest en chemische bestrijdingsmiddelen worden gebruikt tijdens het laten groeien en het oogsten van het katoen. Dat is beter voor het milieu en ook beter voor de medewerkers op de plantages. Mooi bijeffect is dat de grond hierdoor minder snel uitgeput raakt en daardoor langer bruikbaar is. Ook is er minder water nodig. Dit merk heeft dus veel duurzame voordelen! Wat misschien nog wel het mooiste is, is dat de prijzen vergelijkbaar zijn met de prijzen voor dezelfde artikelen van andere merken. Voor hetzelfde geld kun je dus een stuk duurzamer zijn!