Folders van 250+ winkels
Meer dan 50.000 aanbiedingen
Alles in één account

Coop Supermarkten

Coop Supermarkten

Vind een Coop Supermarkten bij jou in de buurt

Vul je postcode in om vestigingen te zien.

Coop - Samen maak je 't verschil!

Coop is altijd dichtbij. Met deze slogan maakt de supermarkt Coop al een tijd reclame. Het is een slogan die ze waarmaken: er zijn ruim 300 filialen in Nederland. Er zijn niet alleen filialen onder de naam Coop, maar ook onder CoopCompact en Coop Vandaag. Een van deze drie zal je dus zeker kunnen vinden bij jou in de buurt. Je kunt er terecht voor al je dagelijkse boodschappen. Benieuwd naar acties en aanbiedingen van deze supermarkten? Op zoek naar een aanbieding voor speklapjes, korting op grote inkoop van wc-papier, of een goede actie voor een bepaald biermerk? Bekijk direct de Coop folder en ontdek wat er voor jou tussenzit!

Een echte samenwerking

Misschien heb je je weleens afgevraagd hoe je de naam van deze supermarkt nu precies uitspreekt. Sommige mensen zeggen ‘Coop’, andere zeggen ‘Co-op’. Dit laatste is niet zo vreemd, want de naam van de winkel is eigenlijk een afkorting van ‘coöperatie’. Bij een coöperatie is er sprake van een samenwerkingsverband. Op deze manier is deze supermarkt ontstaan. In het verleden ging men vaak een samenwerking aan, om zo groter te worden en financieel voordeel te behalen. Logisch, want groot inkopen is voordelig.

Focus op sociaal

Dat ideaal van een goede samenwerking leeft ook tegenwoordig nog bij de directie van Coop. Het financiële voordeel speelt nu een minder grote rol. Er zijn nu eenmaal meer grote supermarktketens, dus echt concurreren op prijs wordt lastig. Maar volgens Coop valt er door middel van samenwerken wel nog steeds sociaal-maatschappelijk voordeel te halen. Zo heeft de winkel regelmatig mooie aanbiedingen voor haar klanten. En dan niet alleen bij de eigen winkel, maar ook bij andere bedrijven. Ze hebben bijvoorbeeld een samenwerking met Univé.

Duurzaamheid is belangrijk

Nog een voordeel van het zijn van een coöperatie: winst maken is niet het hoofddoel. Alle winst die er wordt gemaakt, blijft in de organisatie. Van winstverdeling of het uitkeren van bonussen is dus geen sprake. Daardoor is er oog voor de langere termijn en kunnen er makkelijker duurzame in plaats van winstgevende keuzes gemaakt worden. Coop zegt niet alleen het verschil te willen maken voor klanten, maar ook voor een duurzame leefomgeving en maatschappij. Momenteel richten ze zich daarbij op vijf pijlers:

  • lokale betrokkenheid
  • bevorderen van een gezonde levensstijl
  • het verminderen van de impact op het milieu
  • het zijn van een goede werkgever
  • zoveel mogelijk duurzaam inkopen

Benieuwd naar wat Coop precies doet op het gebied van duurzaamheid? Op hun website kun je het MVO-verslag lezen.

Samenwerken met klanten

Als coöperatie wil deze winkelketen ook graag in gesprek blijven met klanten. Deze klanten hebben in de samenwerking een bijzondere rol. Het zijn voor Coop namelijk geen klanten, maar leden. Je kunt hierdoor als klant regelmatig gebruikmaken van leuke aanbiedingen en interessant ledenvoordeel. Wil je als klant (of lid) je stem laten horen? Dan zijn daar verschillende manieren voor.

Lokale inspraak

Wil je in gesprek bij een filiaal bij je in de buurt? Schuif dan aan bij een tafelgesprek. Tijdens deze informele, laagdrempelige bijeenkomst kun je meepraten en meedenken. Daarnaast kun je ook meedoen aan een winkelpanel. Iedere lokale supermarkt van deze keten kan zo’n panel starten, al wil dat niet zeggen dat dit overal gebeurt. Gebeurt dit wel? Dan wordt er een panel opgericht van ongeveer zeven klanten. Het klantenpanel komt vervolgens twee tot zes keer per jaar bij elkaar. Voor die klantenpanels zoekt de supermarkt mensen die kritisch kunnen meedenken, maar ook als ambassadeur kunnen optreden. Ben je tevreden over de winkel, maar zie je ook ruimte voor verbetering? Dan is dit dus een ideale plek voor jou als klant. Misschien vind je dat de winkelmandjes nodig vervangen moeten worden. Of dat er bepaalde producten te weinig in de aanbieding zijn. Je kunt het kwijt bij het winkelpanel!

Landelijke inspraak

Naast lokale zijn er ook landelijke initiatieven waar je als klant aan kunt deelnemen. Zo kun je je aanmelden voor het online luisterpanel. Je ontvangt dan 8 tot 12 keer per jaar een korte vragenlijst via e-mail. Deze kun je volledig anoniem invullen. Op basis van de resultaten van die vragenlijsten kan de Coop bijvoorbeeld verbeteringen of klantwensen doorvoeren. Ook leuk; als lid van het online luisterpanel krijg je regelmatig een leuke, exclusieve aanbieding, als bedankje voor je deelname. En wil je niet meer deelnemen? Dan is dat geen probleem, uitschrijven kan per direct. Ben je bang dat er niets met de resultaten wordt gedaan? Coop houdt je op de hoogte van de resultaten én van de acties die er op worden ondernomen. Zo kan het zomaar zijn dat je buiten het filiaal waar je winkelt opeens een bord ziet staan met daarop de ingevoerde verbeteringen beschreven.

Lange historie

Deze coöperatie bestaat al sinds het eind van de negentiende eeuw. In die tijd ontstond er opstand onder fabrieksarbeiders. Zij vonden dat ze te weinig loon ontvingen en dat voedsel veel te duur en van slechte kwaliteit was. Daarom besloten ze zelf winkeltjes te beginnen, waarin ze producten voor een lagere prijs verkochten. Om te mogen kopen moest je wel lid zijn van de samenwerkingsorganisatie. Deze werkwijze sloeg aan. De winkeltjes schoten als paddenstoelen de grond uit. Ook de samenwerkingsverbanden werden steeds groter. Eerst waren de initiatieven vooral lokaal gericht, maar ze kregen steeds vaker een regionaal karakter.

Op zoek naar nog meer samenwerking

In de jaren zestig van de twintigste eeuw kwam vanuit Amerika een nieuw fenomeen overgewaaid: de supermarkt. De markt werd overgenomen door grote winkelketens. Voor de samenwerkingsverbanden was het daarom noodzakelijk om nog meer samen te gaan werken. Alle lokale en landelijke initiatieven die er waren, moesten de krachten gaan bundelen. Dit gebeurde onder de naam Coop Nederland. Dat werd alleen niet direct een succesverhaal. De concurrentie was te sterk. De vereniging van samenwerkingsverbanden werd in 1973 opgekocht door andere, sterkere ondernemingen. Alleen twee regionale samenwerkingsverbanden, in regio Zaanstreek-Kennemerland en in regio Gelderland, bleven overeind. En langzamerhand bouwden zij steeds verder uit.

Ondernemen en samenwerken

In 2001 werd er nog een grote stap gezet: Coop ging samen met ondernemersverband Codis. Sinds die tijd is het oog voor samenwerking blijven bestaan. Maar het lukte hierdoor ook om een stevige marktpositie in te nemen. Dat is niet alleen prettig voor de ondernemers die een filiaal van deze onderneming leiden, maar ook fijn voor de klanten die bij het filiaal komen. De ondernemer heeft namelijk steun vanuit de organisatie. Tegelijkertijd kan er door de positie van het bedrijf weer een goede concurrentiestrijd gevoerd worden. Dit gaat gepaard met onder meer concurrerende aanbiedingen en interessante kortingen. Al deze aanbiedingen kun je makkelijk vinden in de folders op onze website. Zo geniet jij als klant mee van het succes van deze onderneming!

Boodschappen thuis laten bezorgen

Altijd handig: deze supermarkt gaat mee in de trend dat steeds meer online gekocht wordt. Wil jij de deur niet meer uit voor je boodschappen? Bijna 200 filialen van Coop bezorgen de boodschappen gewoon bij je thuis, of zelfs op je werk! Ook handig: bijna alle filialen hebben een ophaalservice. Ook in dat geval kun je je boodschappen gewoon doen vanuit je luie stoel. Vervolgens haal je ze af bij het gekozen filiaal, op een moment dat jou het beste uitkomt.

Online bestellen

Online boodschappen doen is simpel. Door de volgende stappen te volgen, heb jij ze binnen no-time in huis!

  • Zoek op de website een filiaal bij jou in de buurt, dat ook bezorgservice biedt.
  • Gevonden? Zoek dan via de website alle boodschappen die je nodig hebt en vul je digitale winkelmandje.
  • Als je alle boodschappen hebt, kun je kiezen of je wilt laten bezorgen of dat je de spullen ophaalt bij een filiaal. Bestel je voor 11 uur ‘s morgens? Dan kan bezorging of ophalen al de volgende dag.
  • Vul vervolgens je naam- en adresgegevens in. Ook eventuele aanvullende opmerkingen kun je hier kwijt.
  • Hierna kun je je bestelling verzenden. De medewerkers van Coop gaan er dan direct mee aan de slag.
  • Het ophaal- of bezorgmoment. Prettig: je rekent pas af op het moment dat je de boodschappen hebt ontvangen. De bezorger heeft een mobiel pinapparaat, dus pinnen is geen probleem! Het enige dat je daarna nog hoeft te doen is de boodschappen uitpakken en in de kast stoppen.

Veelgestelde vragen over online bestellen

Zijn er toch nog onduidelijkheden over het bestellen van boodschappen? Lees dan onderstaande, veelgestelde vragen eerst door. Grote kans dat je vragen daarna beantwoord zijn!

1. Is er een minimum bestelbedrag?

Coop hanteert inderdaad een minimaal bestelbedrag. Voor zowel ophalen als laten bezorgen is dat momenteel 40 euro. Let op: dit is nog zonder servicekosten.

2. Wat zijn de servicekosten voor bezorging?

Plaats je een bestelling voor een bedrag van 40 tot 70 euro? Dan betaal je aan bezorgkosten 4,99 euro. Wanneer je je de boodschappen afhaalt zijn de servicekosten 2,99 euro. Bestel je voor meer dan 70 euro? Dan hoef je geen servicekosten te betalen. Belangrijk: er zijn producten die wettelijk uitgesloten moeten worden van het totaalbedrag van 70 euro. Dat geldt bijvoorbeeld voor tabak of voor babyvoeding (0 tot 6 maanden).

3. Op welke tijd kan ik laten bezorgen?

Bezorgdagen en -tijden kunnen per filiaal verschillen. Om die reden wordt je voordat je online bestelt altijd eerst gevraagd bij welke vestiging je wilt bestellen. Dan weet je meteen wat de mogelijkheden zijn.

4. Hoe worden mijn boodschappen afgeleverd?

Coop houdt van duurzaam. Daarom worden boodschappen niet afgeleverd in plastic tassen. In plaats daarvan wordt er gebruik gemaakt van herbruikbare boodschappenkratten. Per krat betaal je 4 euro. Dit bedrag krijg je echter terug als het krat weer ingeleverd of opgehaald wordt. Het is dus een soort statiegeld.

5. Kan ik korting krijgen op de servicekosten?

Vanaf een bedrag van 70 euro betaal je geen servicekosten. Haal je dit bedrag niet? Dan is het toch mogelijk om te bestellen zonder servicekosten. Bij specifieke producten zit de actie dat je kosteloos kunt laten bezorgen. Welke producten dit zijn verschilt wekelijks. Houd hiervoor de folder of de website goed in de gaten.

Sparen bij de supermarkt

Deze supermarkt heeft regelmatig mooie extraatjes en leuke voordeeltjes voor haar klanten. Zo kun je sparen voor gratis producten of producten met veel korting. De afgelopen jaren kon je bijvoorbeeld sparen voor mokken, servies, theedoeken en bestek. Wanneer je regelmatig boodschappen doet bij deze winkelketen, is dat sparen dus zeker de moeite waard.

Statiegeld voor het goede doel

Coop zegt niet alleen dat het oog heeft voor de samenleving, maar laat dat ook graag blijken. Zo kan een filiaal statiegeld van ingeleverde flessen aan een goed doel geven. Op deze manier is er in de afgelopen jaren al 1,6 miljoen euro ingezameld voor diverse doelen! Veel filialen kiezen voor lokale doelen, om echt bij te kunnen dragen aan plaatselijke initiatieven. Extra mooi is dat het betreffende filiaal het opgehaalde bedrag ook nog eens verdubbelt. Denk je nu zelf: ‘O, dan weet ik ook nog wel een goed doel!’ Meld het aan op hun website en wie weet kun je er binnenkort voor sparen bij een filiaal van Coop bij jou in de buurt. Zo kun je iets voor je omgeving betekenen, gewoon door boodschappen te doen!

Coop aanbiedingen

Natuurlijk wil je de beste aanbiedingen niet missen! Gelukkig hoeft dat ook niet, want deze winkel heeft een wekelijkse folder, die je via onze website direct kunt doornemen. Zo ben je als een van de eerste op de hoogte van het mooiste voordeel bij Coop. De folderaanbiedingen van deze supermarkt zijn bijna altijd een week geldig, van maandag tot en met zondag. Goed om te weten: voor alle aanbiedingen geldt dat je er als klant maximaal 6 van hetzelfde product van mag meenemen. Kies je voor bezorgen? Let dan op het moment van bezorgen. Bestel je bijvoorbeeld op zondag boodschappen die op dinsdag afgeleverd gaan worden? Dan gelden niet de aanbiedingen uit de folder van de week waarin je besteld, maar die uit de folder van de week erna. Het is dus handig om daar op te letten, want het is jammer als je op deze manier korting misloopt! Zorg dat je de app van Reclamefolder hebt om op de hoogte te zijn van de laatste deals.