Folders van 250+ winkels
Meer dan 50.000 aanbiedingen
Alles in één account

Nieuwste folders Karwei

Karwei

Op zoek naar de nieuwste folder van Karwei? Wij hebben altijd de laatste voor je klaar staan. De recentste folder is geldig van 25 apr. - 31 dec. 2022. Klik hieronder snel de Karwei folder aan voor alle informatie.

Karwei

Karwei aanbiedingen

Andere Bouwmarkt winkels in de buurt

KARWEI - Alles onder een dak in de bouwmarkt

Met inmiddels ruim 140 vestigingen is KARWEI een van de grootste bouwmarkten in Nederland en marktleider op de doe-het-zelfmarkt in de Benelux. Zelf noemt het bedrijf zich graag dé decoratieve bouwmarkt van Nederland. KARWEI heeft een stijlmanager in dienst die de toonaangevende woon- en interieurbeurzen afstruint, om zo op de hoogte te blijven van de allerlaatste trends op woongebied. KARWEI vertaalt deze trends naar een assortiment dat praktisch, en daarnaast ook betaalbaar is voor een breed publiek.

Hoe de succesvolle bouwmarkt is begonnen

Tot in de jaren zeventig bestonden er in Nederland geen bouwmarkten. Als er geklust moest worden, ging je naar de houthandel, de ijzerwinkel of de verfspeciaalzaak waar je ook terecht kon voor glas en behang. De meeste klussen werden bovendien uitgevoerd door iemand die daarvoor had doorgeleerd. Pas toen in de jaren zestig de lonen begonnen te stijgen en het inhuren van een timmerman of schilder voor veel mensen te duur was, werd doe-het-zelven populair. Men ging enthousiast zelf aan de slag en bovendien kwamen er steeds meer elektrische apparaten op de markt die het klussen makkelijker en ook minder tijdrovend maakten. Geïnspireerd door het Amerikaanse Home Improvement Center, waar gereedschap, hout, verf en bouwmaterialen onder een dak werden verkocht, opende in 1971 de eerste bouwmarkt in Nederland zijn deuren. In eerste instantie was deze GAMMA alleen bedoeld voor de groothandel, maar in de praktijk bleek de bouwmarkt juist populair bij de particuliere klusser, de doe-het-zelver. Enkele jaren daarna, in 1975, werd in Utrecht de eerste KARWEI-bouwmarkt geopend. De naam was geïnspireerd op de doe-het-zelfvakbeurs ‘Karwei’ die sinds halverwege de jaren zestig in de Utrechtse Jaarbeurs werd georganiseerd.

Steeds meer wonen, minder (ver)bouwen

KARWEI is sinds 1991 samen met bouwmarkt GAMMA onderdeel van Intergamma. En waar GAMMA vooral een klassieke bouwmarkt is, gaat het bij de KARWEI vooral om wooninspiratie, trends en beleving. Onder invloed van de economische crisis waarin er aanmerkelijk minder werd verbouwd en gebouwd, heeft het bedrijf vanaf 2008 zijn focus verlegd van bouwen naar wooninrichting. Strategisch een slimme zet in een tijd waarin zestig procent van de bouwmarktbezoekers vrouw is. De nieuwe flagshipstore van KARWEI in Amsterdam, laat zien hoe alle winkels er in de toekomst uit gaan zien. Niet alleen het assortiment is aangepast, de winkel is vooral vrouwelijker en kleurrijker dan voorheen. In plaats van de rechte gangpaden die je in iedere bouwmarkt terugziet, is er gekozen voor een rond pad met verschillende ‘inspiratieplekken’. Het ‘smoel’ van een trendy woonwinkel, maar dan wel met alle extra’s die de klassieke bouwmarkt heeft te bieden. KARWEI wil vooral de consumenten helpen bij de inrichting van hun huis. Daar horen vaak acties bij, die je kunt vinden in de folder. Download de Reclamefolder.nl app en blijf op de hoogte van de laatste kortingen.

‘Het meisje onder de bouwmarkten’

Ook buiten de fysieke winkel richt KARWEI zich hoofdzakelijk op het vrouwelijke deel van de natie. Vrouwen bepalen immers voor een niet onbelangrijk deel hoe onze huizen, keukens en badkamers eruit zien. In tegenstelling tot mannen die voor die specifieke schuurmachine of die handige zaag naar de bouwmarkt komen, willen vrouwen zich juist laten verrassen en zijn ze vooral op zoek naar inspiratie. KARWEI speelt hier slim op in, niet alleen door zijn winkels een facelift te geven, maar ook door prominent aanwezig te zijn op de grote woon- en interieurbeurzen. In 2018 liet KARWEI van zich horen op de Libelle Zomerweek. Daar presenteerden zij hun Green House-woonstijl in het ‘gezelligste huisje van Nederland’. Datzelfde huisje, waarmee KARWEI al eerder inhaakte op de trend van het tiny house, was in 2017 op tournee door het land. Bezoekers konden er ideeën opdoen voor het functioneel en tegelijkertijd sfeervol inrichten van kleine ruimten.

Trends en inspiratie

Net als alle grote bouwmarkten is ook KARWEI in de meeste gevallen gehuisvest op een ongezellig bedrijventerrein dat je bovendien alleen maar met een auto kunt bereiken. Niet zo handig dus, voor de woonwinkel die KARWEI steeds meer lijkt te worden. In verschillende grote steden worden om die reden pop-up stores geopend. Zo was er bijvoorbeeld in 2017 de City Loft op het Centraal Station van Utrecht, en in het najaar van 2018 het KARWEI-huis in de Amsterdamse Negen Straatjes. In deze tijdelijke, hippe winkels, kun je inspiratie opdoen en de nieuwste trends en stijlen op het gebied van wonen en inrichting bekijken. Je kunt er ook terecht voor een kosteloos interieuradvies van een van de KARWEI-stylisten of deelnemen aan een gratis workshop.

Aanbiedingen KARWEI

Betaalbaar, maar dat ondanks de scherpe prijzen garant staat voor stijlvol en goed wonen. Op Karwei.nl vind je naast het uitgebreide aanbod aan producten ook technische adviezen op het gebied van doe-het-zelven. Daarnaast is er ruim aandacht voor wooninspiratie. Je kunt er onder andere tips vinden over styling, het organiseren van je huis, de inrichting van je tuin en allerlei leuke DIY’s. Ook blijft KARWEI natuurlijk niet achter met zijn eigen KARWEI app. In de winkels nieuwe stijl staan bestelzuilen waar je online je bestellingen kunt doen. Voor alle kortingen en inspiratie kun je terecht in de KARWEI folder.

DIY Design

De doe-het-zelfmarkt is de markt waarmee KARWEI zich bij uitstek wil profileren ten opzichte van de concurrentie. Met de focus op doe-het-zelven heeft KARWEI een uitgebreid aanbod aan klusadviezen voor zowel de beginnende als de ervaren klusser. In 2014 was de bouwmarkt programmapartner van de toonaangevende Dutch Design Week in Eindhoven. Met de presentatie van een reeks van tien doe-het-zelf design meubels, ontworpen door Dedato ontwerpers en architecten, speelde KARWEI in op de dan heersende trend om zelf je eigen meubels te maken. Alle tien de ontwerpen, waaronder een tafel een bank en een boekenkast, waren te maken uit één stuk plaatmateriaal dat in zijn geheel werd gebruikt, zonder restafval dus. De uitgekiende, unieke ontwerpen lieten zien dat goed en mooi design ook betaalbaar kan zijn. De patronen en werkbeschrijvingen voor de meubels waren exclusief tijdens de Dutch Design Week voor alle bezoekers gratis beschikbaar.

De krachten bundelen voor een sterk concept

KARWEI laat graag zien dat zij sterk zijn in de samenwerking met partners. Sinds 2014 werkt het bedrijf samen met vtwonen. Aanvankelijk bestond de samenwerking eruit dat de bouwmarkt vtwonen producten verkocht, maar tegenwoordig gaat het veel verder dan dat en is KARWEI ook co-designer. Dat houdt in dat KARWEI en vtwonen samen producten ontwikkelen voor de, zoals dat heet, basisvlakken in huis. Hierbij moet je denken aan vloeren en vloerkleden, wandbekleders als verf en behang maar ook raamdecoratie. Het blijkt een vruchtbare kruisbestuiving. Vtwonen, toch wel de ‘smaakmaker’ als het gaat om woninginrichting voor een breed publiek, zorgt ervoor dat KARWEI boven het niveau wordt uitgetild van een doorsnee ‘niet al te dure woonwinkel’. Vtwonen heeft er op zijn beurt baat bij dat KARWEI een veel grotere afzetmarkt heeft en kan op die manier een deel van het assortiment voor een aantrekkelijke prijs via de bouwmarkt slijten. De samenwerking tussen de twee bedrijven laat zien dat mooi wonen niet duur hoeft te zijn. De stijlstudio’s die we zien bij het populaire tv-programma vtwonen ‘weer verliefd op je huis’ zien we haast een op een terug in de pop-up stores van KARWEI maar ook in de KARWEI filialen die recent zijn gerestyled.

Al ruim veertig jaar een succes

In de samenwerking met KARWEI is vtwonen, lijkt het, weer terug bij de basis. De ontstaansgeschiedenis van vtwonen viel destijds samen met de opkomst van de doe-het-zelf-beweging halverwege de jaren zeventig. De stylisten van vtwonen waren in die tijd de trendsetters. Zij zetten de toon voor die zo karakteristieke ‘jaren zeventig look’ waarin bruin, oranje, bamboe en niet te vergeten ‘zelfgemaakt’ de boventoon voerden. De tijd waarin iedereen een persoonlijke draai aan zijn interieur wilde geven. Wars van de toen heersende opvattingen over hoe een huis ingericht diende te worden. Functioneel en strak zoals de ‘Stichting Goed Wonen’ dicteerde en in haar modelwoningen liet zien. Het is dus niet zo vreemd dat vtwonen, ruim veertig jaar later, de samenwerking met de doe-het-zelfmarkt weer opzoekt. Voor KARWEI is vtwonen, zoals zij zelf zeggen, vooral een brandingtool. Het neveneffect, de toename van de verkoop van producten, is voor hun niet het belangrijkste motief. In het SBS6 programma vtwonen worden dan ook op een niet nadrukkelijke manier KARWEI-producten gebruikt. Wel heeft KARWEI op vtwonen.nl/karwei-wonen een eigen inspiratiepagina, met stijlblogs en linkjes naar producten.

Vakkundig advies en klantgericht

Het grote voordeel van de ouderwetse houthandel of de speciaalzaak voor verf en behang was toch dat je er als doe-het-zelver zulke goede en nuttige adviezen kreeg. Het moederbedrijf Intergamma neemt die behoefte van de consument serieus, en zorgt ervoor dat al het personeel dat in de zijn bouwmarkten rondloopt voldoende deskundig is. Binnen het bedrijf wordt er daarom veel aandacht besteed aan het opleiden van personeel. De KARWEI en GAMMA Academie biedt modules aan, waarin alle facetten van het werken in de winkels worden belicht. Medewerkers met een contract van 24 uur of meer volgen de vakopleiding ‘Doe-Het -Zelf’. Het is een opleiding die gaat over de gereedschappen en materialen die worden verkocht in de winkel en is er vooral op gericht dat vragen van klanten zo goed en zo compleet mogelijk worden beantwoord. De opleiding is ontwikkeld door en voor bouwmarktmedewerkers. Naast de basisopleiding worden er ook regelmatig assortimentstrainingen georganiseerd. Zo blijft de kennis van specifieke producten actueel. Er zijn ook trainingen op het gebied van verkooptechniek, klachtenafhandeling of omgaan met agressie.

Moderne snufjes

Fijn natuurlijk dat KARWEI zoveel aandacht besteed aan het opleiden van goed personeel. Toch is het bedrijf anno 2019 alweer een stapje verder. Als eerste bouwmarkt in Nederland experimenteert KARWEI met de Voice assistent. Met deze tool kan je direct en waar je ook bent, vragen stellen aan de bouwmarkt. Er wordt nu nog proefgedraaid met een beperkte versie. Zo kan je bijvoorbeeld opvragen waar de dichtstbijzijnde KARWEI is, of wat de actuele aanbiedingen zijn. De Voice assistent kan je ook helpen bij de keuze van de juiste verlichting. Als de tool succesvol blijkt, zullen de functies in de toekomst verder worden uitgebreid. Voor aanbiedingen en acties van de KARWEI is het ook handig om de Reclamefolder app te downloaden.

KARWEI wint de Gouden Bakkie Award 2019

Intergamma, het moederbedrijf van GAMMA en KARWEI, heeft in 2019 een Gouden Bakkie Award verdiend voor het inzamelen van consumentenverlichting. In 2012 plaatste Wecycle, een organisatie die elektrische apparaten en energiezuinige lampen inzamelt voor hergebruik, een inzamelstraat bij de GAMMA. Nu zijn er ook inzamelstraten in alle KARWEI winkels. Er wordt door Intergamma (GAMMA en KARWEI samen dus) op jaarbasis bijna 270.000 kilo e-waste verzameld. Naast het inzamelen van elektrische apparaten en lampen staat er bij KARWEI ook een inzamelton voor oude batterijen. De ingezamelde batterijen worden opgehaald door STIBAT (Stichting Batterijen) die ervoor zorgt dat ze worden gerecycled. Verpakkingen worden zoveel mogelijk gereduceerd: minder, kleiner en milieuvriendelijker. Met dit soort activiteiten beantwoordt de bouwmarkt aan de verwachtingen van de steeds kritischer wordende consument. Onderzoek heeft onlangs uitgewezen dat bijna de helft van de Nederlanders het belangrijk vindt dat de producten die zij kopen op een duurzame manier zijn geproduceerd. KARWEI kiest voor die verantwoorde producten. Daarbij gaat het niet alleen over de kwaliteit maar ook over de manier waarop ze zijn gemaakt. De winkel heeft een uitgebreid assortiment aan milieuvriendelijke producten die wanneer je ze verwerkt zo min mogelijk gezondheidsrisico’s met zich meedragen, denk hierbij bijvoorbeeld aan verf of verfoplossers.

Natuurlijk is niet altijd duurzaam

Natuurlijke materialen zoals hout zijn populair, maar het is helaas een feit dat lang niet alle houtsoorten op een duurzame manier worden geproduceerd. KARWEI streeft ernaar dat het merendeel van het hout in hun assortiment een FSC- of een PEFC-keurmerk heeft. Beide keurmerken werken samen en hebben als doel een duurzaam bosbeheer. Uiteraard is de keuze die de consument hierin maakt ook een belangrijke factor bij het inkoopbeleid van de bouwmarkt. Overigens hoeven duurzame producten niet per se veel duurder te zijn en ook hier geldt: de vraag bepaalt het aanbod.